V naší třídě máme smečku 22 tygrů.  Někteří jsou velmi divocí, rvaví, jiní klidní a mírumilovní, další skotačiví, zvídaví. Každý je originální, jedinečný,  svůj. Společně se učíme táhnout za jeden provaz, společně se učíme „rozdělit se o jednu zebru“. 

S velkou tolerancí, respektem, důsledností, hravostí, trpělivostí a odhodláním se nám daří krotit zvíře v nás. Uááá, podívejte se na náš tygří svět!

Děkujeme

třídní učitelka Hana Hlušičková, 5.A, ZŠ K. V. RAISE, Lázně Bělohrad.

Tiger v škôlke

Pouzivali sme tigra na telovychovne aktivity, deti sa hrali na krotitelov tak, ze jeden je krotitel. Ostatni tigrici, preskakuju „horiaci“ kruh, preliezaju, podliezaju rôzne prekazky, plazia sa a pod. Tigrik sa na nich cely cas „pozera“, je to motivačné. Ked isli poobede na odpocinok v spalni, obchadzala som vsetkych s tigrikom v ruke a on ich svojou labkou pohladil. Zaspavali tak, ze si mali svojho vlastneho tigrika v srdiecku pohladit, prikryt perinkou a ulozit ho do kludu, pripadne na spanok. Toto ich vedelo na lehatku naozaj ukludnit. Zvykli mi potom hovorit, ze sa im snivalo o vlastnom tigrikovi. Kreslili tigrika, seba ako krotitela, niekedy mam montessori aktivity, ku ktorym ich motivuje sam tigrik. Je to taky maskot triedy. Pomohla mi aj tigria triedna kniha. Velmi sa im pacilo, ze tam mohli mat svoju fotku, spoznala som ich tajne priania a postoje k zivotu.

Deti su ukaznene

Tieto deti, co mam teraz, su uz velke, posledne mesiace tigrik iba sedel na polici a pozoroval ich. Nebolo uz treba, aby nejako intervenoval do vychovy, lebo deti su ukaznene, netreba nikoho zvlašť „vychovavat. Maju vela slobody cez vlastnu zodpovednost za to, co robia a su velmi samostatni a dobri. Je to aj vdaka montessori prvkom, ktore mame implementovane do celodenneho rezimu v skolke. Jemnou kombinaciou tychto dvoch teorii sa da pripravit v triede vyborna atmosfera. Od septembra budeme mat novych, 3rocnych, takze ma caka nova etapa a nova particka deti. Som zvedava, co nas caka. Majte sa !

Darina Jonášová, pedagog MŠ, Banská Bystrica, MŠ Banská bystrica

Tygří svět® pro pedagogy

Tygří svět®, to je nový nástroj pro pedagogy, asistenty, výchovné poradce a školní psychology. Nástroj, který významně usnadňuje přímou práci s dětmi především v mateřských školách, základních školách a dalších zařízeních.  Zahrnuje oblast vzdělávání, komunikace s dětmi i s rodiči, začlenění dětí v kolektivu, problematiku inkluze a dalších. Jako nástroj používá tzv. “Princip Tygra”, jehož autory a popularizátory jsou Kamila a Petr Kopsovi.

Projekt Tygří svět® přináší:

  • usnadnění přímé práce pedagoga s třídním kolektivem i jednotlivci
  • zlepšení prevence šikany a řešení dalších patologických jevů
  • usnadnění a zjednodušení začleňování dětí do kolektivu
  • snažší pochopení toho, co se děje v dítěti ve třídě
  • podporu pedagoga jako spojovacího bodu pro vzdělání – výchovu – žáka – rodiče – školu
  • zlepšení atmosféry ve třídě i škole (školce)
  • větší důvěru a otevřenost dětí k pedagogům i vzdělávání jako takovému
  • pomáhá při realizaci specifické primární prevence
  • podpora individuálního vzdělávání

Projekt Tygří svět® v pedegogice řeší především:

  • oblast přímé práce s třídním kolektivem i jednotlivci
  • problém se začleněním dětí do kolektivu a s tím související oblast šikany, inkluze, řešení patologických jevů, apod.
  • problém v zapojení škola – rodina
  • potřebu nové role pedagoga
  • prevenci syndromu vyhoření pedagoga
  • potřebu pomoci dětem, zejména podpora jedinečnosti každého dítěte, podpora “nenálepkování dětí”, pomoc s přebíráním odpovědnosti za své jednání.

Projekt Tygří svět® a jeho hlavní znaky: 

  • je jednoduchý k pochopení a používání
  • pedagogové i děti mu rozumí a pozitivně na něj reagují
  • pedagogové, školy i školky se k němu spontánně hlásí
  • zahrnuje sebepoznávání dětí i pedagogů a posílení tolerance k jinakostem u dětí v kolektivu
  • přináší přirozený rozvoj nové role současného pedagoga (Pedagog 21.století), nové postoje, nový způsob koexistence s třídním kolektivem
  • významně prevenuje šikanu a patologické jevy, usnadňuje inkluzi

Staň se ambasadorem Tygřího světa®

Chceš se více zapojit do Tygřího světa®? Chceš získat proškolení a certifikaci ke školení Tygřího světa® ve školách a školkách?

Chceš pomáhat dětem i dalším kolegům?

Oblast, ve které je Tygří svět® jako “nástroj” nejvíce využíván, je pedagogika MŠ a 1.stupeň ZŠ. A to především při práci s třídním kolektivem. Využíván je také výchovnými poradci, školními psychology, speciálními pedagogy, asistenty pedagoga. Jedná se o nové přístupy a postoje k osobnosti dítěte a nový způsob komunikace se “třídou”. Zároveň podporuje individualizaci ve vzdělávání a specifickou primární prevenci.

Základní body práce pedagoga (a dalších odborníků) s Tygřím světem®:

  • přenáší získanou zkušenost a nové vědomosti přímo do vlastní práce
  • poznává postupně novým způsobem jednotlivé individuality dětí ve třídě. K tomu může využívat Tygří třídní knihu (Albatros-Edika)
  • za pomoci nástroje “Tygra” je dětem vysvětlena a ukázána jedinečnost každého z nich
  • spolu s dětmi objevují společně své tygra, učí se přirozenou cestou přebírat zodpovědnost za své jednání
  • tvoří se pochopení a vnímání přirozených pravidel a zákonitostí fungování kolektivu a objevují své místo v něm
  • děti spolu s pedagogem procházejí procesem poznávání, přebírání zodpovědnosti, komunikace a interakce sama se sebou a s okolím. Tento proces si děti nesou sebou v každém okamžiku. Žijí je tedy a rozvíjejí i ve volných chvílích mimo školu (rodina, kroužky, apod.)

Chci mít Tygří třídu, Tygří školku nebo Tygří školu.

Chceš se stát Tygřím pedagogem? Připravujeme pro vás specíální vzdělávání.

Chceš mít nebo založit Tygří školku nebo školu? Nebo jen mít v rámci stávajícího provozu Tygří třídu nebo třídy?

JAK NA TO?